
Zbraně
Před začátkem hry musí každá zbraň projít kontrolou od organizátorů. Zbraní můžeš mít kolik chceš, ale bojovat můžeš jen se schválenou kombinací. Zbraně musí být bezpečně obalené mirelonem (případně molitanem) nebo jinak zabezpečené, jak je napsáno níže. Lepší meč, co vypadá jako kyj, než zlámané ruce – ačkoliv je zbraň součást kostýmu a měla by také vypadat dobře. Pokud má člověk rukavice (kožené/pracovní), je pro něho boj se zbraní o poznání příjemnější. Jestli máš ohledně zbraní nějaké nejasnosti, neváhej je s námi konzultovat. Lepší je se zeptat, než přijet na akci s nevyhovující zbraní.
1) Limity
Délkové limity zbraní:
- Obouruční zbraň: 120 cm
- Jednoruční zbraň (samotná): 90 cm
- Řemdih jednoruční (samotný): 20 cm ručka + 40 cm provázek i s hlavicí
- Řemdih obouruční: 50 cm ručka (nahoře měkčená) + 60 cm provázek i s hlavicí
- Luk a šípy: malý nátah (max. ±20 lb), měkčení šípů viz Zbraně
Kombinace:
- Kulatý štít + zbraň: Rš + Lz ≤ 120 cm (poloměr štítu + délka zbraně je menší nebo rovno 120)
- Hranatý štít + zbraň: ½Uš + Lz ≤ 120 cm (½ úhlopříčky štítu + délka zbraně je menší nebo rovno 120)
- Dvě zbraně (součet délek): 140 cm, jedna z nich max. 90 cm
2) Meč
Jádro by mělo být dřevěné a o něco kratší než zbraň. Nesmí mít ostré hrany ani konce (nutno případně ohoblovat). Meč musí mít záštitu kryjící při úchopu nejlépe celou pěst. Osvědčeným materiálem jádra je stará hokejka.
Čepel musí být celá obalená následovně:
- Ostří (OBĚ ostří) – minimálně 1,5 cm mirelonu, raději však víc.
- Boční strana čepele – minimálně 1 cm mirelonu, opět raději víc.
Zvláště dobře pak musí být obalena špička meče a to minimálně 3 cm mirelonu tak, aby nešlo snadno nahmatat konec jádra. Měkčení musí být k jádru zbraně pořádně přichycené a zbraň nesmí obsahovat žádné kovové prvky.
3) Sekera, palcát, kladivo, řemdih
Jádro sekery musí být obzvláště pevné. Hlava nesmí být tvrdá, nejlepší je ji vyrobit z více vrstev staré karimatky. Musí na jádru pevně držet, v žádném případě se nesmí pohybovat.
Kladivo by mělo mít hlavu nejlépe z molitanu, stočené karimatky či mirelonu, a jeho hlava nesmí mít tuhé jádro: obalené poleno je nepřípustné. Toporo sekery i kladiva musí být na horní polovině své délky obaleno minimálně 1,5 cm mirelonu, abychom nikoho nepraštili dřevem, kdybychom se zkrátka netrefili přesně.
Řemdihy jsou povoleny. Jednotlivé části řemdihu by měly být propojeny provazem. Měkčeny by měly být všechny části, které mohou přijít do kontaktu s protivníkem (kromě provazu).
4) Štíty
Štít by měl být dřevěný, bez kovových částí a jakýchkoliv výčnělků. Jeho okraj musí být obalen alespoň 1 cm mirelonu. Úchyt si vytvořte tak, aby se vám štít dobře používal, nejlepší jsou z kožených pásků. V boji pamatujte, že štít není určen k útoku, nýbrž k obraně, a pro soupeře by nebylo příjemné jím dostat ránu.
5) Luk, kuše
Povoleny jsou luky a kuše jen s malou průrazností (± 15 lb). Tyto zbraně budou podrobeny přísnější kontrole a zkoušet se budou nejprve na svém majiteli.
6) Šípy, šipky
Šíp nesmí mít pod měkčením ukrytý žádný hrot! Takové šípy jsou maximálně nebezpečné. Šípy musí mít na své přední části ochrannou bambuli. Ta se musí skládat z dvou částí:
- Vnitřní tvrdá cca 3–4 cm (třeba víčko od PETky), která roznáší sílu šípu a zabraňuje tomu, aby se tenké týblo dostalo skrz měkkou bambuli.
- Vnější měkká bambule, jež tlumí náraz. Tato bambule musí mít zepředu minimálně 2,5 cm mirelonu (případně 3 cm molitanu).
Druhá strana týbla (pod letkami) musí mít zářez na tětivu. Taktéž musí mít 2–3 letky. Každý šíp bude testován na majiteli. Šíp nesmí mít jiný než kulatý průřez týbla, nesmí z něj trčet třísky. Bude-li se při letu přetáčet bambulí dozadu, bude zabaven či zničen! Máte-li i jiný způsob výroby měkkých a neškodných šípů, můžete ho po poradě s námi použít.
7) Další návody na zbraně
Z archivu b5a (Bitva pěti armád, již zrušený LARP) se nám povedlo shromáždit následující návody. Je možné jich využít, ale dávejte při tom pozor, abyste se řídili i našimi vlastními pravidly výše. Návody je samozřejmě možné hledat také jinde.
Další návody můžete najít zde: